جاودانه‌ها

حرفهای پایدار و ماندنی

جاودانه‌ها

حرفهای پایدار و ماندنی

جاودانه‌ها

کُلُّ شَیْ‌ءٍ هالِکٌ إِلاَّ وَجْهَهُ؛
همه از بین می‌روند، فقط وجهِ خدا جاودانه است.

اینستاگرام من
Instagram

چه کسی آماده است؟

پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸ ق.ظ

عالمی به منبر رفت و بسم‌الله گفت و خدا و رسولش را ستود. آنگاه خطاب به جماعت گفت: 

مردم! هر کس از شما که می‌داند امروز تا شب خواهد زیست و نخواهد مُرد، برخیزد.

کسی برنخاست، گفت: حالا هر کس از شما که خود را آماده مرگ کرده است، برخیزد.

باز کسی برنخاست. سری به نشانه‌ی تأسف تکان داد و گفت: 

شگفتا از شما که به ماندن اطمینان ندارید، اما برای رفتن نیز آماده نیستید؟

شما چطور؟ آیا خودتان را آماده‌ی مرگ کرده‌اید؟ یا فکر می‌کنیم هنوز جوانیم و وقت مردن ما نیست اول باید پیران بروند و هنوز آرزوها داریم.

نظرات (۱۸)

  • م.ع آفتاب
  • خوب بود+++++++
  • ...ما شیعه ها ...
  • من نه
    متاسفانه
    پاسخ:
    ان شاء الله خودمان آماده کنیم.
  • حسین بابائی
  • بله متاسفانه ارزوها و دلبستگی ها نمیزاره که انسان به فکر رفتن باشه
    ولی خب چه ارزویی بهتر از شهادت
    پاسخ:
    خدایا!
     مرگ ما را شهادت قرار بده
  • من انقلابی ام
  • آفرین
  • امیرحسین 210
  • عالی +
    بهترین مرد کسی است که فراوان به فکر مرگ است (پیامبر صلوات الله علیه)
  • مآه گُل .🌷
  • خیر اماده نیستیم )))-:
    مرگ را فقط اولیای خدا می فهمند
    ای آقا
    مدینه فاضله هست اونی که یاد مرگ باشه
  • O....... ......M
  • جالب بود عالی
    امان از غفلت
  • الهه سالاری
  • خیلی عالی بود!
    ممنون
  • فاطمه دریایی
  • آماده نیستم...نیستم...نیستم...
    :(
  • بانوی دریا
  • با این که خوب زندگی میکنم(تقریبا)وبه مرگ هم زیاد فکر میکنم(هر لحظه)(و وقتم رو غنیمت میدونم) ولی اصلا خودم رو آماده رفتن نمیبینم آخه هیچی ندارم واسه رویایی با خدا
    پاسخ:
    ان شاء الله 
    آمادگی 
    پیدا
    کنیم.
  • دایی حیدر
  • من یک بار خودمو روبرو با مرگ دیدم و وضعیت خودم دستم اومد ، چند روز بیدار شدم و بازهم الان خوابم...

    انسان فرموشکار است.در دریای هلاکت بود و از ما کمک خواست و ما اورا نجات دادیم و بازهم فراموش کرد ( ترجمه مضمونی)

    میدونم میمیرم اما ایمان ندارم.
    میدونم خدا حاضر و ناضره ولی باز ایمان ندارم...
    پاسخ:
    نگیم ایمان نداریم.

    بگوییم ایمانمان به عین الیقین نرسیده.
    اینهم با تمرین با عبادت با ترک محرمات و انجام واجبات به حول و قوه الهی حاصل می‌شود.
    خیلی جالب بود :)
  • متین غلامی
  • متاسفانه آماده نیستم :(
    تلنگر های زیادی خدا برام فرستاده و من.....😢
    مثل کسیکه خوابش میاد هی چشمامو باز میکنم میگم چشم الآن بیدار میشم و دوباره میخوابم :(
    :(
  • بانوی آذری
  • مرگ چیزیه که بهش فکر می کنیم اما براش آماده نمی شیم. شاید چون فکر می کنیم مرگ برای همسایه س :(
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی