جاودانه‌ها

حرفهای پایدار و ماندنی

جاودانه‌ها

حرفهای پایدار و ماندنی

جاودانه‌ها

کُلُّ شَیْ‌ءٍ هالِکٌ إِلاَّ وَجْهَهُ؛
همه از بین می‌روند، فقط وجهِ خدا جاودانه است.

اینستاگرام من
Instagram

چگونه ذائقه‌مان را تغییر دهیم

چهارشنبه, ۲ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۵۴ ق.ظ
بعضی کارها را ما نمی‌توانیم انجام دهیم و یا از آنها خوشمان نمی‌آید و یا برای‌مان لذت‌بخش نیستند ولی با اندکی تمرین و ممارست، می‌تواند لذت‌بخش باشد.
 
 
مانند سیگار کشیدن که در ابتدا از آن خوشمان نمی‌آید ولی با اندکی تمرین و همدم شدن با سیگاری‌ها کم کم خوشمان می‌آید و یک سیگاری به تمام معنا می‌شویم. یا می‌گوید من اگر روزی موسیقی گوش نکنم روزم، شب نمی‌شود. یا اگر چای نخورم، سردرد می‌گیرم و یا عالمی در آخر عمر تمام نمازهایش را قضا می‌کند. از او علّت را جویا می‌شویم، می‌گوید: من در نماز آنقدر لذّت می‌برم که می‌ترسم نماز خواندن‌ام برای خدا نباشد، بلکه برای لذّتش باشد.

 
نتیجه این که ذائقۀ انسان با تمرین و ممارست تغییر می‌کند و این ما هستیم که با راهنمایی عقل و منطق این ذائقه را به سوی خوب‌ها بکشانیم و یا به طرف بدها. کسی می‌تواند ما را راهنمایی کند که خالق ماست و یا فرستادۀ خالق ماست.

نظرات (۸)

اهان...نمازخوندن:دی
پست 8 دی من معلوم شد:|
ان شاالله ترک عادات بد باشه والا گناه نکنیم خوبی بماند!
  • بادبادک باز
  • باید بیشتر فکر کنم


  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • تشکر....
  • پری بانو
  • سپاس 
  • خون بها عشق
  • سلام عزیزم وبلاگت رو دنبال میکنم 
    مطالبت خیلی خوبن
    خوسحال میشم  تو هم دنبال کنی :))
  • حسین بابائی
  • بله نیاز به اراده قوی هم هست :)
    درسته
  • O....... ......M
  • اراده قوی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی