جاودانه‌ها

حرفهای پایدار و ماندنی

جاودانه‌ها

حرفهای پایدار و ماندنی

جاودانه‌ها

کُلُّ شَیْ‌ءٍ هالِکٌ إِلاَّ وَجْهَهُ؛
همه از بین می‌روند، فقط وجهِ خدا جاودانه است.

اینستاگرام من
Instagram

سیزده نوروز؛ خرافه یا واقعیت

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸ ب.ظ

پادشاهی در ایران زمین در روز سیزده نوروز (سیزده بدر) در صحرای سبز و خرم خیمه‌ای برپا می‌کند و این کار را چند سال متوالی انجام می‌دهد و مردم ناآگاه به مرور چیزهایی خرافی برای این روز درست می‌کنند، در نتیجه این مراسم در ایران به صورت سنت در می‌آید. بنابراین این روز با روزهای دیگر هیچ فرقی ندارد. (نظرات را هم ملاحظه کنید)

نظرات (۸)

عجب :\
  • سیّد محمد جعاوله
  • مبارک باشد
    با عرض سلام

    چیزی که شما فرمودید صحیح نیست . پیشنهاد میکنم سخنرانی استاد رائفی پور در این باره رو گوش بفرمایید که با مدرک تاریخی ، توضیح میدن :

    http://www.aparat.com/v/zfTnV/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%81%DB%8C_%D9%BE%D9%88%D8%B1_%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87_%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87
    پاسخ:
    دوست عزیز من همه اینها دیده ام. اینکه چه حادثه ای در این روز اتفاق افتاده مرادم نیست. اینکه انسان در یک روز به خاطر نحسی و غیره از خونه بدر شود این چیز عقلائی نیست.
    فکر میکنم داری اشتباه میکنید:)
    پاسخ:
    شاید..
    آدرس وب جدیدم اگر مایل بودید دنبال کنید تشکر..

    raminpazoki1.blog.ir
    خوب است این را هم ببینید.

    http://foadone.blog.ir/1395/01/13/
    پاسخ:
    دوست عزیز من همه اینها دیده ام. اینکه چه حادثه ای در این روز اتفاق افتاده مرادم نیست. اینکه انسان در یک روز به خاطر نحسی و غیره از خونه بدر شود این چیز عقلائی نیست.

    ثانیا من ندیده ام که در جایی برای کشته شدن انسانها آن روز را جش بگیرند. در حالی که برخی مردم این روز روز را جشن می گیرند و پیام تبریک به هم می فرستند.
    خب هر کی نظری داره نظر شمام محترم اینکه چیزی نیست ... یه سیزده به دره دیگه .... شما می گید خرافه است .... من خودم بهش فکر نمی کنم و به عنوان روز بزرگداشت طبیعت شاید نگاش کنم .... یکی ممکنه خیلی جدی بگیره .... من دیروز یه کاره خنده دار کردم ورداشتم اون توضیحات پوریم و موریم رو تو گروه دوستانه گذاشتم .... خودمم دقیق نخونده بودما ... فقط برای اینکه چیزی گفته باشم ... اون دوستایی که سیزده رو گمونم جدی می گیرن بهشون بر خورده بود .... خوشم می اد نظرات من حجمش از پست شما بیشتر شد خخخخخ
    پاسخ:
    دوست عزیز خوب بود دقیق می خواندی من از اینکه واقعه ای اتفاق افتاده یا نه نظری ندارم و باید منابع تاریخی را نگاه کرد. ولی احکامی برای  سیزده درست کرده اند مانند نحسی. این مردود است. و سیزده با دوازده هیچ فرقی ندارند و هر دو روز خدا است. و بد یمنی و خوش یمنی مربوط به عملکرد ماست. و بزرگداشتن آن به عنوان روز طبیعت کاری پسندیده است.
    چرا حالا می زنی ....
    من که تایید نکردم خرافه های سیزده رو برادر
    ههههه
    سخت نگیر
    پاسخ:
    زدن نیست روشنگریست.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی